Skip to content

Comfortabel en efficiënt leven en werken.

Over vijf sessies (zes uren), leer je handige principes en krachtige oefeningen.

Vermijd zinloze zorgen, slecht slapen, hinderlijk perfectionisme en een groot deel van uw stress via de kracht van je onbewuste brein.

In 2018 verscheen het boek HET VERBORGEN BREIN – Hoe het onbewuste ons gedrag bepaalt van Prof. John Bargh (Yale University, USA). Hij schrijft op basis van jarenlang onderzoek dat je zelfcontrole het best realiseert door het doeltreffend aanwenden van de onbewuste krachten van het brein. (Uitgeverij Hollands Diep, 2018, p. 355). SERVO maakt gebruik van specifieke kenmerken van het bewuste en onbewuste brein. Op die manier kan je je eigen automatische piloot beter instellen en wordt veranderen echt mogelijk. Anders dan bij sommige ‘stressmanagement’-trainingen zijn de oefeningen en principes die worden aangeleerd wél toepasbaar in het uitdagende beroep van jurist.

De training is volledig wetenschappelijk onderbouwd. De spreker is praktiserend advocaat en staat met beide voeten op de grond (meer: hier).

Deze SERVO-training is een intense versie die gedeeltelijk gepuurd werd uit de langere tweedaagse SERVO-training. De tweedaagse SERVO-training werd reeds gevolgd door meer dan 500 deelnemers, deze geconcentreerde versie door meer dan 150 deelnemers (telkens vooral juristen). Een poll op het einde van de allereerste (online) training gaf volgend resultaat

De deelnemers geven zich niet bloot tijdens de training. Elke deelnemer kan na de training de oefeningen individueel toepassen. Tijdens de dagelijkse individuele training van acht weken vergt SERVO ongeveer tien minuten per dag. Nadien vergt SERVO slechts enkele minuten per dag om het behaalde resultaat te behouden. Spreker: Jeff KEUSTERMANS, advocaat (lid van de balie te Brussel en New York) – hoofdtrainer tweedaagse SERVO-training voor meer comfort, energie, vertrouwen en focus. Meer algemene informatie: www.heldergroeien.com

 

 WEBINAIRES – SERVO-TRAINING VOOR EFFICIËNT BEHEER VAN JE ENERGIE EN TIJD

 

Dinsdag 7 juni – 12u30-13u45

Module 1: Hoe ontstaat stress?

Uitleg omtrent het ontstaan van stress en de gevolgen van stress, en hoe we door oefeningen deze gevolgen kunnen verminderen en zelfs voorkomen. Beschrijving van de kenmerken van ons onbewuste brein. Leren communiceren met het onbewuste brein (een ontdekking van Nobelprijswinnaar Prof. Daniel Kahneman).

Vrijdag 10 juni – 12u30-13u45

Module 2: Zorgen voor morgen? Aanpakken!

Toelichting over het ontstaan van onze zinloze zorgen en bekommernissen en hoe die efficiënt kunnen worden verminderd en zelfs vermeden. Het belang van een positieve houding om stress te verminderen wordt toegelicht. Door oefeningen lukt het steeds gemakkelijker om dergelijke positieve houding ‘automatisch’ aan te nemen.

Donderdag 16 juni – 12u30-13u45

Module 3: Beter dan de beste perfectionist!

We borduren verder op wat werd aangeleerd en intussen door elke deelnemer reeds werd ingeoefend. De oorzaken van hinderlijk perfectionisme worden toegelicht. De oefeningen worden nu ingezet om van hinderlijk naar efficiënt perfectionisme te evolueren. Ook zij die geen hinderlijk perfectionisme ervaren doen hun voordeel: de deelnemers leren inzien waar vaak energie verloren wordt, en hoe dat kan worden vermeden. We leren optimaal omgaan met uitdagende mensen en omstandigheden. Opnieuw gebruiken we de oefeningen om hierin goede ‘gewoonten’ te kweken.

Donderdag 23 juni – 12u30-13u45

Module 4: Goed slapen en optimaliseren van projecten.

Aan de hand van inzichten van Prof. Matthew Walker (Berkeley) wordt toegelicht hoe men via het onbewuste brein kan zorgen voor een betere nachtrust. Tevens volgen handige tips om bij eventueel nachtelijk ontwaken vlot terug in te slapen. Een bijkomende oefening, die ook door professionele atleten wordt gebruikt en het voorwerp is van 20 jaar wetenschappelijk onderzoek aan N.Y.U. en Universität Hamburg, wordt aangeleerd om stress te verwijderen uit toekomstige gebeurtenissen en taken (vergadering, pleidooi, onderhandeling, examen,…) en om de realisatie van dergelijke taken te optimaliseren.

Dinsdag 28 juni – 12u30-13u30

Module 5: Je dagelijkse oefening en verdere praktische tips!

We zien elkaar een laatste keer terug en herhalen de oefeningen. We besteden aandacht aan ons ritme en aan voldoende bewegen (en leren hoe dat gemakkelijk te verbeteren). We leren de oefeningen nog meer ‘op maat’ te gebruiken. We sluiten af met tips (waaronder deze van een succesvolle ondernemer) en de mogelijkheid om vragen te stellen. Je traint zelf hierna nog minstens drie weken verder (10 minuten per dag).

Bij elke module hoort beperkte documentatie in de vorm van PDF-teksten (20 blz in totaal). Deze modules zijn vooral een training, geen theoretische opleiding.

Het is noodzakelijk alle modules volledig bij te wonen en dagelijks zelf te oefenen. Om de online modules efficiënt bij te wonen dien je bij voorkeur alleen in een rustige ruimte te zitten. Deelname vergt dat je nog behoorlijk goed functioneert en jezelf zelden of nooit lager dan 6 op 10 quoteert op het vlak van geluk, welzijn, energie en capaciteiten. Mensen ‘met een thema’ (slecht slapen, te vaak piekeren, zorgen maken, van alles ‘moeten’, nu en dan last van overdreven vermoeidheid of stress-gerelateerde pijnen, etc.) kunnen deze training gebruiken om te streven naar 8 of 9 op 10. De oefeningen leiden tot hoger comfort in werk en dagelijks leven, ook voor deelnemers zonder enig ‘thema’.